Orkidéer

Jag kan inte påstå att jag har särskilt gröna fingrar men fredsliljorna som jag köpte för snart ett år sedan lever fortfarande, även om de varit nära döden ett par gånger. Jag tyckte hur som helst att det var dags för lite nya växter i mitt annars så växtlösa hem. En gång i tiden hade jag riktigt mycket växter i mitt fönster, men så drabbades alla av löss och sedan dess har jag inte varit riktigt sugen, fram tills nu.

Tillskotet består av två brudorkidéer, som matchar min nya bloggdesign väldigt bra för övrigt. Jag hittade blommorna för 79 kr styck på Willys, det stod att de skulle vara enstänglade men jag hittade några som hade två stänglar. Nu får vi se hur länge de överlever. Har inte jag ihjäl dem kanske katterna har det.


Kommentarer
Postat av: Dina-Maria

Oj såna växter har jag aldrig vågat köpa önskar dig lycka till med dom..

2011-01-23 @ 14:01:24
Postat av: Therés

Jag tänkte göra ett försök i alla fall. De ska inte vattnas så ofta och det passar ju mig ganska bra.

2011-01-23 @ 18:27:53
URL: http://bakomfoten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0