Lockigt hår

Idag har jag varit och permanentat håret, något jag har varit sugen på ganska länge. Jag (eller snälla mor snarare) lät permanenta mitt hår när jag var 10 år, så nu kände jag att det var dags igen.
.
Efter att ha fått håret tvättat rullade den käcka frisörskan upp håret på massor med spolar. Spolarna var inte sådana som äldre damer använder för att lägga håret utan något som mer påminde om färgglada korvar. När vi var klara  önskade jag att jag hade haft en mobil med vettig kamera i för jag såg verkligen rolig ut, alla kunder som kom in kunde inte låta bli att stirra. En och en halv timme tog rullningen. Jag fick sedan sitta med några påsar om huvudet och dricka cappuccino och läsa tidningar medan kemikalierna i håret verkade. Jag kände mig lite som Gaby i Desperate Housewives. Jag fick dock aldrig en huv om huvudet, det var lite synd.
.
Besöket avslutades med sköljning, mer kemikalier, mer sköljning, klippning och lite råd om hur jag ska sköta mitt nya lockiga hår. Tre timmar tog besöket allt som allt.
.

.

.
Nu får jag inte tvätta, borsta eller dra i (varför jag nu skulle vilja det) håret innan nyårsafton. Jag vill pilla med det hela tiden men jag får tåla mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0