Årets glögg 2011 och julstämmning

I går provsmakade vi årets glögg 2011. Vi tog den sista flaskan på systembolaget i stan så vi hade ganska tur, varför beställer de alltid så lite av årets glögg?
.
Glöggen som i år är smaksatt med kaffe var hur som haver mycket god. Den smakade verkligen kaffe om man tänkte efter och inte bara sörplade på. Den var dock inte lika god som förra årets saffransglögg. Jag tycker mycket om glögg och har nog inte stött på någon äcklig glögg hittills, så jag är en ganska vänlig kritiker i detta fall. Ska jag säga något negativt så är årets glögg lite onödigt dyr men värt det eftersom man bara dricker en flaska om året.
.

.
Jag försöker samla ihop lite julstämmning, det går ganska bra trots avsaknaden av snö. Att snön saknas gör inte så mycket eftersom den underlättar pendlingen. Nästa helg ska vi dessutom förhoppningsvis bila till Dalarna och då får det gärna vara torrt och fint på vägarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0