Glad påsk!

Påsk är en trevlig högtid men något rörig och svår att definiera, vad har exempelvis ägg och tuppar med Jesu lidande att göra? Hur som helst är det en mysig högtid, det är vår, det börjar bli varmt och man får tillfälle att vara lite ledig. Jag fokuserar dessutom hellre på pyntat ris, godis i äggskålar och glada höns och tuppar, än på lidanden.





Jag hittade aldrig några påskgardiner att köpa så till slut sydde jag mina egna, jag har inte sytt gardiner tidigare så jag får väl lov att vara nöjd.





Dessa gardiner köpte min mor åt mig, de gjorde sig mycket i bra i vardagsrummet då de matchade soffans färger, vilket visserligen inte syns på bild.





Det här fina påskägget i handmålad keramik fick jag av min mamma. Det har stått framme varje påsk sedan jag var liten och jag har alltid tyckt väldigt mycket om det. Att det för det mesta var fyllt med godis kan ha varit en bidragande orsak.





Vardagsrumsbordet pryds av en färgglad tupp med en gul Våreld på ryggen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0