En liten konstig mössa

Det här lilla mössan blev klar för ett tag sedan. Den är stickad i ett garn som jag hade lite rester av från att ha stickat ett par sockar. Garnet kommer från Järbo och är randigt, vilket gav mössan ett något asymetriskt och underligt utseende. Det syns inte riktigt på bilden men de båda öronlapparna är inte i samma färg. Jag hade inte nog med garn till det. Det blev kanske inte världens vackraste mössa men jag gillar modellen med öronlappar. Färgerna är dessutom väldigt trevliga. Vi får väl se om den kommer till användning någon gång.

Mönstret kommer från Drops och finns att hämta på deras hemsida. Det är en mycket enkel och lättstickad mössa. Det enda man behöver kunna är räta och aviga maskor samt lite minskningar. Jag blev inte nöjd med kanten på mössan så jag virkade ett varv runt hela mössan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0