Tårtor

Jag bakar nästan aldrig tårtor, vilket är synd då det annars är väldigt roligt. När jag för några veckor var i min hemstad fick jag dock tillfälle att medverka i två tårtbak. Den första bakades den 19 juni, med anledning av en viss bröllopsdag, kanske var det mestadels en bra ursäkt. Brudparet fick inte ens chansen att smaka på tårtan som var en vegansk variant av marsipantårta med banan och choklad till fyllning.








Den andra tårtan bakades till midsommarafton. Visserligen inte vegansk men fylld med jordgubbar, banan och vaniljkräm. Tårtan pryddes dessutom av ännu fler jordgubbar, violer, citronmeliss och gräslöksblommor, det senare passade tårtan utmärkt i mitt tycke.




 


Kommentarer
Postat av: Jenny

Världens bästa midsommartårta!

2010-07-07 @ 23:22:22
URL: http://vardagstanke.wordpress.com
Postat av: Dick

välgjort

2010-07-16 @ 12:35:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0