Vantar med hålvarvskant

Det här är mina första vantar, stickade i rättstickning och med en liten kant längst ner på vanten. Vågorna gör man genom att först sticka ett par varv rätstickning, därefter ett varv med hål och sedan ytterligare några varv rättstickning, den första biten rätstickning vikar man sedan in i vanten, och kanten blir mitt på hålvarvet. De är sköna men inte så varma så jag behöver nog sticka något tjockare till vintern. Dessa passar bäst till höst och vår skulle jag tro.



Jag trodde att det skulle vara svårare att sticka vantar än vad det visade sig vara, det enda knepiga var att förstå sig på hålvarvskanten och tummen, men efter att ha gjort det en gång var det inte särskilt komplicerat.


Kommentarer
Postat av: emma

Hej!

vilken fin blogg!



stickade själv ett par lika dana vantar förra året, men lyckades såklart tappa den ena :( sitter därför och stickar på en tredje just nu. haha

tänkte fråga om du kanske har lust att hjälpa mig? eftersom att jag inte har mönstret. kommer du ihåg hur du ökade antalet maskor efter hålvarvet?? kommer inte själv ihåg och jag vill ju ha 72 maskor :)

2010-10-17 @ 19:05:23
URL: http://frostflinga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0