Detox - dag 10

Idag har jag avslutat min detoxkur, det vill säga tio dagars avhållsamhet från kaffe, socker, salt, mjölk, mjöl och annat gott. Det har gått relativt smärtfritt. De första dagarna var jag ganska trött och var tvungen att äta mycket mer och oftare jämfört med vad jag är van vid. Tröttheten gick dock över och de sista dagarna har jag knappt märkt att jag ätit annorlunda, frånsett det faktum att jag mer och mer saknar ost, mjölk och choklad. Jag kommer att börja äta som vanligt igen men försöka att dra ner på produkter som jag vet att min mage inte riktigt tycker om. Det mest positiva med detoxkuren är att min mage har varit mycket gladare, jag ska vara försiktig med kaffe och mjöl även i fortsättningen.

En annan insikt jag har gjort under den här tiden är att det verkligen är tillsatser och konserveringsmedel i det mesta, vilket känns väldigt tråkigt. Mina favoritoliver har massa E-ämnen bland ingredienserna, mycket illa. 

Överlag har det varit en positiv tid, man lär sig att man klarar sig bra utan en hel mängd saker som kanske inte är så bra för varken kropp eller själ, dock måste jag säga att vissa maträtter inte klarar sig utan salt. Det kommer säkert att bli fler detoxkurer i mitt liv och någon gång måste jag prova att fasta också, men det får bli en senare historia. I morgon ska jag starta dagen med en god kopp kaffe. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Cutie, jag har precis startat en ny tävling i bloggen det enda du behöver göra är att kommentera inlägget så att jag ser att just du är med och tävlar, ha en underbar kväll!

2009-03-18 @ 21:55:58
URL: http://annaelisabethlinde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0