Sushi

Att tillaga sushi kan visserligen vara lite pilligt och klurigt men när man väl har fått in den rätta tekniken går det ganska smidigt, och särskilt lång tid behöver det inte heller ta. Mödan värt blir det när man ser de färgglada, smakrika munsbitarna, gott för både öga och mage. När min sambo lade fram sitt examensarbete och dessutom fick VG, firade vi detta med hemmagjord sushi. Såhär fint blev resultatet ...



För den nyfikne och sushisugne kan jag avslöja att mina valda ingredienser var paprika, avocado, melon, gurka, rökt lax och philadelphiaost, speciellt melonen var riktigt lyckad. Jag är för övrigt inte mycket för fisk så det blir mestadels vegetarisk sushi för min del, rökt eller gravad lax brukar dock fungera bra. Naturligtvis använde jag mig även av rikliga mängder wasabi, mums.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag saknar dina recept!

2009-06-26 @ 14:13:27
URL: http://ensjuktbra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0