Vegansk julafton

Förutom mängder med julklappar bestod julen i Brämhult av veganskt julgodis och en del vegansk julmat. Jag och syster min bakade julgodis några dagar innan jul och resultatet uppskattades av såväl grönsaksätare som köttätare. Bollarna längst till vänster är gjorda av hasselnötskräm och hasselnötter som är inrullade i mandelmassa och därefter doppade i mörk choklad. Bollarna till höger är tryffel gjord på sojamjölk, kanel, ingefära, kardemumma, mörk choklad och rullad i kakao och kanel. I bakgrunden skymtar vegansk knäck.




Tillsammans med den vanliga grisskinkan, fisksillen och allt det andra köttet skymtade min systers veganska sill, som inte alls är sill utan aubergine och en helt vegetariskt julskinka, garnerad med min hemmagjorda senap. Det var väldigt gott med båda sillen och skinkan, något otäckt är det dock när maten påminner alltför mycket om kött.





Katterna spenderade större delen av julafton med att sova, när de var vakna en stund passade de på att undersöka julgranen och julklapparna därunder.



Kommentarer
Postat av: Sandra

Tänkte bara säga tack för kommentaren! :) /Sandra www.cutieo.blogg.se

2010-01-10 @ 20:01:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0